CONTACT
Algemene voorwaarden
Ter inleiding
Met al onze klanten gaan we langdurige relaties aan, die naast professioneel ook best gezellig mogen zijn. Klanten moeten zich thuis voelen bij ons en wij willen ons thuis voelen bij onze klanten. Uit dit soort relaties komen de mooiste resultaten voort, omdat we er echt sámen aan kunnen werken. We houden voor, tijdens en na een opdracht contact met onze klant en streven ernaar dat onze klanten 100% tevreden zijn en blijven.
Als je vragen hebt over onze algemene voorwaarden kun je contact opnemen met Marije van den Oever via info@viditour.nl
Wie is wie en wat is wat?
Wij zijn Viditour (“wij”, “we”, “ons”, of “onze”), ingeschreven in het Handelsregister onder KvK nummer 27335371. Iedereen die iets bij ons afneemt zien we als klant of gebruiker (“jij, “je”, “jou(w)”).
Wij leveren verschillende diensten en materialen voor onze klanten, bijvoorbeeld fotografie, video, virtuele tours, hosting van virtuele tours en websites, (online) marketing, (maatwerk) programmeerwerk, informatie, consulting en advies. Alle afspraken die we hierover specifiek maken, nemen we op in een offerte, overeenkomst of opdrachtbevestiging. Sommige zaken zijn algemeen van toepassing, deze hebben we opgenomen in deze algemene voorwaarden. Het kan voorkomen dat we deze voorwaarden aanpassen of aanvullen. In dat geval zullen we jou als klant daarover informeren.
Bepalingen of voorwaarden gesteld door een klant die afwijken van, of niet voorkomen in, deze algemene voorwaarden zijn voor ons alleen bindend indien en voor zover dat uitdrukkelijk schriftelijk is aanvaard.
Wat kun je van ons verwachten?
Voor al onze klanten maken we maatwerk. We bespreken de wensen en proberen een oplossing te bieden voor de vraag die bij ons neergelegd wordt. Altijd samen en met verschillende momenten van afstemming. Ons doel is om materiaal op te leveren waar onze klanten 100% tevreden over zijn. Technisch gezien is ons streven om alles goed te laten werken en waar mogelijk te verbeteren.
Wat hebben we niet altijd zelf in de hand?
Wij nemen alle voorzorgsmaatregelen om onze diensten veilig aan te bieden en onze materialen te beschermen. Vanwege de aard van het internet kunnen we de veiligheid niet volledig garanderen.
Omdat wij bij sommige vormen van dienstverlening afhankelijk zijn van andere partijen, is het voor ons niet mogelijk om te garanderen dat onze diensten altijd en volledig beschikbaar en up-to-date zijn en zonder storingen werken. We kunnen niet garanderen dat onze diensten op elk apparaat, in iedere browser of met elke software werken.
Voor onderhoud, verbeteringen of aanpassingen kan het nodig zijn dat we sommige diensten tijdelijk buiten gebruik stellen. Eventuele storingen zullen we zo snel mogelijk (laten) verhelpen.
Mochten wij vanwege overmacht een opdracht op de afgesproken datum niet of niet volledig kunnen uitvoeren of opleveren, dan zullen we hiervoor nieuwe afspraken overeenkomen. Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid op grond waarvan (verdere) nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet kan worden verlangd. Hieronder wordt in elk geval - maar niet uitsluitend - verstaan weersomstandigheden, vervoersproblemen, personeelsproblemen, dataverlies als gevolg van computerstoring, virusinfectie of computervredebreuk door derden, machinebreuk en andere calamiteiten die onze bedrijfsvoering verhinderen of beperken.
Hoe werkt de oplevering en aanvaarding van diensten en materialen?
Tijdens het hele proces van een opdracht stemmen we met je af of het werk dat we uitvoeren naar wens is. Gewenste aanpassingen kunnen we zo tijdig doen. Zodra de opdracht naar wens is uitgevoerd, leveren wij de definitieve versie van de diensten en/of materialen op. Hierna maken we de factuur op.
Door betaling van een factuur voor onze diensten en/of materialen, ga je akkoord met de opgeleverde versie van de diensten en/of materialen.
Als externe partijen hun diensten of producten aanpassen, dan kan het voorkomen dat bepaalde functionaliteiten van onze diensten en materialen niet meer beschikbaar zijn, of specifiek niet meer beschikbaar zijn via bepaalde apparaten, browsers of software. Als dit zich voordoet zullen wij ons altijd inspannen om hier een oplossing voor te vinden. Een garantie hiervoor kunnen we echter niet bieden. Mocht voor de oplossing bijvoorbeeld aanvullend programmeerwerk of de aanschaf van nieuwe software of apparatuur nodig zijn, dan gaan we hierover het gesprek met je aan en brengen we indien gewenst een offerte uit.
Hoe zit het met auteursrechten?
Het auteursrecht van de door ons gemaakte materialen ligt bij ons als maker. Als je iets bij ons afneemt, dan kun je wel de gebruiksrechten of een gebruikslicentie hiervoor krijgen. Wil je bepaalde materialen op een andere manier gebruiken dan dat we hebben afgesproken, of aan een derde partij geven of verkopen, dan dient dit van tevoren met ons afgestemd te worden.
Je mag geen inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van ons of van anderen. Dat houdt onder andere in dat je niet zonder onze toestemming materialen mag gebruiken of publiceren. Ook ben je zelf verantwoordelijk om bij derden licenties of gebruiksrecht te verwerven voor auteursrechtelijk beschermd materiaal dat in een door ons geleverde dienst of materiaal wordt gebruikt. Onder auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt onder andere verstaan: foto’s, video’s, muziek, lettertypes, software en huisstijlelementen. Indien achteraf blijkt dat er nog rechten op de het aangeleverde werk berusten en wij hiervoor aansprakelijk worden gesteld, verhalen wij alle kosten op degene die ons het materiaal heeft aangeleverd.
Als we iets voor je gemaakt hebben, dan nemen we dat graag op in ons online en offline portfolio. Mocht je dit om welke reden dan ook niet willen, geef het dan bij ons aan.
Hoe zit het met aansprakelijkheid?
Indien wij aansprakelijk zijn voor schade aan personen of zaken, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat onder onze algemene aansprakelijkheidsverzekering (AVB) in dat geval wordt uitgekeerd, te vermeerderen met het toepasselijke eigen risico.
Indien een aanspraak niet onder de verzekering is gedekt, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag van de nettofactuurwaarde van de betreffende levering of de verrichte dienst waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit met een maximum van € 1.000,00 (zegge: duizend euro).
Bovenstaand bedrag geldt per schadegeval waarbij een reeks van samenhangende schadeveroorzakende gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis/schadegeval.
Deze beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid.
Wij zijn jegens onze klanten en gebruikers uitsluitend aansprakelijk voor schade die het rechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering van de overeenkomst.
Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade die je door gebruik van onze diensten of materialen of het niet functioneren van onze diensten of materialen hebt geleden, zoals gemiste besparingen, gederfde omzet en winst, verlies van (bedrijfs)gegevens, gevolgschade, schade door bedrijfsstagnatie, vorderingen van derden, immateriële schade of verminderde goodwill.
Voor sommige diensten zijn wij afhankelijk van diensten of netwerken van derde partijen. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van het niet of niet goed functioneren van enige dienst verricht door derden, waaronder begrepen storingen in de netwerken of infrastructuur van derde partijen.
Je vrijwaart ons tegen elke aansprakelijkheid jegens derden in verband met (de inhoud van) het dataverkeer of de informatie die we in opdracht van je in een dienst of materiaal plaatsen.
Wat te doen bij een geschil?
Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. We doen ons best om samen met jou tot een oplossing te komen als we een geschil hebben. Laat het ons ook daarom zo snel mogelijk weten als je ergens ontevreden over bent. Wij zullen hierop binnen 14 dagen reageren. In het onwaarschijnlijke geval dat we er samen echt niet uitkomen, zullen geschillen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, locatie Breda.
Hoe werkt het met betalen en opzeggen?
In de offerte, overeenkomst of opdrachtbevestiging staan de afspraken die we met elkaar over een opdracht gemaakt hebben. Ook eventuele betaalregelingen en datalimieten staan hierin omschreven.
Wij sturen onze factuur achteraf, na oplevering van de diensten of materialen, tenzij anders is afgesproken.
Onderhouds- en hostingkosten worden jaarlijks vooruit gefactureerd in januari van het betreffende jaar. Bij deze duurovereenkomsten kunnen wij de gehanteerde tarieven op elk moment wijzigen. Wij doen ons best om storingen zo snel mogelijk op te (laten) lossen. Toch kan het voorkomen dat bij ons afgenomen hosting door een storing langer dan 12 uur volledig onderbroken is. In dat geval crediteren wij 1/30 deel van de maandelijkse hostingkosten voor iedere dag die de volledige onderbreking heeft geduurd. Is er sprake van een storing? Meld het dan per ommegaande aan ons zodat wij het op kunnen (laten) lossen en, indien van toepassing, de compensatie kunnen vaststellen en betalen.
Bij een duurovereenkomst met dataverkeer wordt een maximum gesteld aan de hoeveelheid dataverkeer. Dit wordt opgenomen in de offerte, overeenkomst of opdrachtbevestiging. Mocht je deze datalimiet overschrijden, dan kunnen wij hiervoor een extra bedrag in rekening brengen. Mocht een overschrijding van de datalimiet voorkomen, dan zullen we eerst contact opnemen om hierover te overleggen.
Het opzeggen van duurovereenkomsten kan altijd per ommegaande gebeuren, echter nooit met terugwerkende kracht. Bij opzegging of ontbinding van de overeenkomst zullen wij afspraken maken over de overdracht en/of het offline halen van eventueel betrokken materialen.
Tot slot
We zijn blij dat je gekozen hebt om klant bij ons te zijn. We helpen je graag met onze diensten en hopen op een lange, gezellige en succesvolle samenwerking.