KENNISBANK
Hoe helpt een viditour je klanten
Lees hier de ervaringen van medewerkers van onze klanten. Zij vertellen zelf hoe zij de viditour in hun werk toepassen en wat de reacties van hun klanten, gasten en cliënten hierop zijn.
Groenhuysen
Groenhuysen is een ouderenzorgorganisatie met twintig locaties en verschillende zorgvormen. Wij maakten viditours op diverse locaties. Deze worden ingezet om onder andere (nieuwe) klanten te informeren, verwijzers de locaties te tonen en personeel te scholen. Onderstaand een aantal ervaringen van de medewerkers.
Ik werk regelmatig met de viditour of verwijs mensen ernaar. Ik werk dan met de viditour van Groenpark. Soms gebeurt het dat ik in een familiegesprek zit en dan komt wonen in Groenpark aan bod, ik kan dan gelijk het een en ander laten zien. Daarnaast hoor ik vaak bij rondleidingen in Groenpark dat men van te voren al gekeken heeft op de site, op de viditour. Men heeft dus al wel een beeld.
Laatst hadden we een grote bijeenkomst in Wiekendael. Er kwamen verschillende zorgaanbieders uit het land die meer wilden weten over het parkinsonhuys. We konden hun niet laten kijken omdat je dan met een hele grote groep mensen over de afdeling komt wat niet zo prettig is voor de bewoners. Ik heb een aantal mensen dus toen verwezen naar de site naar de viditour. Heb daarnaast ook de tip gegeven om het te gebruiken aan een aantal parkinsonverpleegkundigen.
Ik heb het een keer gehoord van een klant die na het zien van de viditour geen fysieke rondleiding meer wilde, maar zich direct heeft aangemeld. De verpleging hier vindt het vooral belangrijk dat verwijzers, zoals huisartsen, zich kunnen oriënteren. Het vermoeden is dat sommige huisartsen geen idee hebben wat er achter de deur van een Hospice te zien is.
Ik geef veel scholing en instructie aan medewerkers. Hierbij verwijs ik wel naar onze website en de viditour. Dit is meer bedoeld voor de beeldvorming. Ik zelf vind het een duidelijk beeld geven van het hospice.
Lees hier meer over de Groenhuysen viditour van Hospice Roosdonck.
Zorghotel
Dit Zorghotel is een vier sterren hotel met een uniek concept waarbij vrijetijdsgasten en zorggasten samenkomen. Wanneer een gast zorgbehoevend of revaliderend is, wordt de kamer geheel op maat aangepast. Verder beschikt het hotel over diverse faciliteiten, waaronder een restaurant, wellness, patiotuin en diverse zalen/salons voor feesten en partijen.
Marije en Redmar van Viditour hebben een fantastische virtuele tour gemaakt voor ons zorghotel. Ons doel voor het laten maken van een viditour was duidelijk: zoveel mogelijk potentiële gasten laten kennis maken met de ambiance van ons mooie hotel. Wij krijgen dan ook veel feedback op de viditour. Bij telefonische reserveringen vertellen onze nieuwe gasten meestal direct dat zij ons hotel online al hebben bekeken en dat dit doorslaggevend voor hen was om een boeking te maken.
Daarnaast is het van grote meerwaarde geweest om conferentieboekingen/partijen aan ons te koppelen. Ook de gast die een vergaderzaal huurt ziet graag een ruimte voordat zij hem boeken. Met een simpele link naar de betreffende ruimte kan de gast dus letterlijk al rondkijken.
De samenwerking met Marije, Redmar en Mario is voor ons zo fijn verlopen, dat we komend jaar weer verder samen gaan werken aan het volgende project voor ons zorghotel. De geboden expertise, het vermogen om jouw bedrijf en organisatie zich eigen te maken en met grote precisie te vertalen naar het prachtige eindproduct, maakt Viditour de beste binnen dit werkgebied.
Ik kijk nu al uit naar de volgende co-creatie momenten met Redmar en Marije!
Lees hier meer over de viditour van dit zorghotel.
Bravis Ziekenhuis
Bravis Ziekenhuis biedt medisch specialistische zorg aan de inwoners van westelijk West-Brabant en het oostelijk deel van Zeeland, met hoofdlocaties in Roosendaal en Bergen op Zoom. Diverse afdelingen zijn vastgelegd in een viditour.
We hadden verwacht dat door de viditour er minder fysieke rondleidingen plaats zouden gaan vinden, omdat mensen alles digitaal al gezien hadden. Dat bleek niet het geval. Toekomstige moeders komen nog steeds langs, al is het maar om de route naar het ziekenhuis een keer te oefenen. Wat ons wel opvalt is dat de vragen die tijdens de rondleiding naar boven komen, al veel specifieker en diepgaander zijn dan voorheen. Mensen hebben thuis al de praktische zaken kunnen bekijken en zich zo dus beter voor kunnen bereiden op hun fysieke bezoek. Vroeger kregen we dat soort vragen pas achteraf, als mensen weer thuis waren en na hadden kunnen denken over wat ze gezien hadden. Nu krijgen we die vragen al als we zelf met de mensen in gesprek zijn.
Door de viditour kunnen we ons zo tijdens de fysieke rondleiding richten op de écht belangrijke vragen die er nog zijn. Dit is fijner voor de toekomstige moeder en het scheelt ons tijd. Ook krijgen we mensen uit een grotere regio dan voorheen, waarschijnlijk omdat ze online onze kraamafdeling hebben kunnen vergelijken met hun lokale ziekenhuis.
Lees hier meer over de viditour van het Bravis Moeder en Kindcentrum.
Place de la Famille
Place de la Famille is een luxe Glamping in de Dordogne voor gezinnen met jonge kinderen.
Wij horen van onze gasten dat zij de viditour verschillende keren bekijken met hun kinderen, in het kader van de voorpret en voorbereiding. “Kijk, er staat een stapelbed in de tent! En we krijgen een eigen badkamer, hier zetten we jouw toilettas neer en kan ik jouw zusje een schone luier aandoen”. Zeker als kinderen het spannend vinden of de vakantie voor het eerst bewust mee maken, wordt deze voorbereiding erg gewaardeerd. Tijdens de rondleiding bij aankomst roepen kinderen “Hier de bocht om, mama!”.
Veel gasten hebben vroeger gekampeerd of zijn juist gewend aan hotels. Zij vragen zich af of ze in een safaritent rechtop kunnen staan, of er voldoende kastruimte is, hoever de tenten uit elkaar staan, of het een goed idee is om de (loop)fietsjes mee te nemen… Anders dan een inventarislijst, tóónt de viditour de inrichting en waar de gebouwen en accommodaties zich ten opzichte van elkaar bevinden. Het geeft vertrouwen dat je rond mag kijken, dat het overal opgeruimd is, dat de faciliteiten (en het zonnetje!) aanwezig zijn. De foto’s van blije kinderen en de uitstapjes geven zin om in de Dordogne op vakantie te gaan, de viditour het duwtje om voor ònze Glamping te kiezen.
We horen ook dat klanten de viditour gebruiken om aan hun familieleden en vrienden te laten zien waar ze op vakantie gaan of zijn. Beelden zeggen meer dan woorden! De viditour speelt zo, als ondersteuning van de mond-tot-mond reclame, een belangrijke rol in de marketing.
Klik hier om de viditour van Place de la Famille te bezoeken.
Over de auteur
Marije is beeldmaker bij Viditour en werkt de creatieve concepten uit. Wil je op de hoogte blijven van nieuwe artikelen en projecten? Volg ons via Linkedin en/of Facebook.
Tips, vragen, aanvullingen of verbeteringen op dit artikel?
Heb je zelf nog toepassingen waar wij zelf niet aan hebben gedacht? We horen het graag! Je kunt ons bellen: 0165 820 227 of rechtstreeks mailen: info@viditour.nl
Marije is beeldmaker bij Viditour en werkt de creatieve concepten uit. Wil je op de hoogte blijven van nieuwe artikelen en projecten? Volg ons via Linkedin en/of Facebook.
Tips, vragen, aanvullingen of verbeteringen op dit artikel?
Heb je zelf nog toepassingen waar wij zelf niet aan hebben gedacht? We horen het graag! Je kunt ons bellen: 0165 820 227 of rechtstreeks mailen: info@viditour.nl
Heb je zelf nog toepassingen waar wij zelf niet aan hebben gedacht? We horen het graag! Je kunt ons bellen: 0165 820 227 of rechtstreeks mailen: info@viditour.nl